Thursday, July 3, 2014

Trans-Siberian Route and Special Thanks...



Before going on with the next chapters of these Trans-Siberian adventures, it is important to make it clear that, despite some questions concerning the route, our final destination was not Beijing, but Vladivostok in the Russian Far East and on the Sea of Japan. The confusion is common, since there are 4 Trans-Siberian railways (image):


Red - Main Trans-Siberian Line: Moscow - Vladivostok (9.288 km)
Pink - Trans-Mongolian Line: Moscow - Ulan-Bator - Beijng (7.355 km)
Yellow - Trans-Manchurian: Moscow - Harbin - Beijing (8.986 km)
Green - Baikal-Amur Mainline: Tayshet - Sovetskaya Gavan (4.287 km)


From these options our choice was obvious: the Main Trans-Siberian Line, which is the longest ralway in the world. Me and Andreja, my travel companion during this trip (and others around Russia), we both share a great passion about Russia, and so we wanted to enjoy to the maximum what Russia had to offer us and to get to know the country from one side to other.

Here is our route:
1. Moscow (0 km)
2. Perm (1.434 km)
3. Yekaterinburg (1.814 km)
4. Tobolsk (2.138 km + 221 km by train out of the main railway)
5. Tyumen (2.138 km)
6. Omsk (2.712 km)
7. Barabinsk (3.035 km)
8. Kuybyshev (3.035 km + 10 km by car out of the main railway)
9. Nobosibirsk (3.343 km)
10. Tomsk (3.565 km + 79 km by train out of the main railway)
11. Tayga (3.565 km)
12. Krasnoyarsk (4.096 km)
13. Irkutsk (5.185 km)
14. Listvyanka (5.185 km + 72 km by bus out of the main railway)
15. Port Baikal  (5.185 km + 72 km by bus + boat out of the main railway)
16. Slyudyanka (5.290 km)
17. Ulan-Ude (5.640 km)
18. Chita (6.198 km)
19. Blagoveshchensk (7.866 km + 110 km by train out of the main railway)
20. Birobidzhan (8.351 km)
21. Khabarovsk (8.523 km)
22. Vladivostok (9.288 km)

I would like to use this opportunity to thank Andreja for taking the responsibility of designing the whole plan. She chose not only the route, but managed train schedules, booked accomodation and saved main spots on Yandex Maps (Russian Google Maps). Without her this adventure would not be possible! Thank you so much! Hvala lepa!


Antes de continuar os próximos capítulos das aventuras no Transsiberiano, é importante esclarecer que, ao contrário do que muitos pensam, o nosso destino final não foi Pequim, mas sim Vladivostoque, no Extremo Oriente da Federação da Rússia e ao largo do Mar do Japão. A confusão é habitual, pois existem 4 linhas transsiberianas (imagem):


Vermelho - Linha Transsiberiana Principal: Moscovo - Vladivostoque (9.288 km)
Rosa - Linha Transmongoliana: Moscovo - Ulan Bator - Pequim (7.355 km)
Amarelo - Linha Trans-Manchuriana: Moscovo - Harbin - Pequim (8.986 km)
Verde - Linha Baical-Amur Principal: Taichet - Sovietscaia Gavan (4.287 km)


Destas opções a escolha para nós foi óbvia: a linha transsiberiana principal, sendo esta a mais longa linha ferroviária do mundo. Eu e a Andreja, a minha companheira durante esta viagem (e outras pela Rússia), partilhamos ambos uma grande paixão pela Rússia e, por isso, quisemos aproveitar ao máximo o que a Rússia tinha para nos oferecer e assim conhecer o país de uma ponta à outra.

Aqui fica o nosso roteiro na íntegra:
1. Moscovo (0 km)
2. Perm (1.434 km)
3. Iecaterimburgo (1.814 km)
4. Tobolsk (2.138 km + 221 km de comboio fora da linha principal)
5. Tiumen (2.138 km)
6. Omsk (2.712 km)
7. Barabinsk (3.035 km)
8. Kuybyshev (3.035 km + 10 km de carro fora da linha principal)
9. Nobosibirsk (3.343 km)
10. Tomsk (3.565 km + 79 km de comboio fora da linha principal)
11. Taiga (3.565 km)
12. Krasnoiarsk (4.096 km)
13. Irkutsk (5.185 km)
14. Listvianca (5.185 km + 72 km de autocarro fora da linha principal)
15. Porto de Baical (5.185 km + 72 km de autocarro + barco fora da linha principal)
16. Sliudianca (5.290 km)
17. Ulan-Ude (5.640 km)
18. Chita (6.198 km)
19. Blagoveschensk (7.866 km + 110 km de comboio fora da linha principal)
20. Birobidjan (8.351 km)
21. Khabarovsk (8.523 km)
22. Vladivostoque (9.288 km)

Eu gostava de aproveitar a oportunidade para agradecer à Andreja por ter tomado a responsabilidade na elaboração deste plano. Ela escolheu não só o itinerário, mas também coordenou os horários dos comboios, marcou os alojamentos e registou no Yandex Maps (Google Maps russo) os locais principais. Sem ela esta viagem não teria sido possível! Um muito obrigado! Hvala lepa!

4 comments:

  1. O Transsiberiano está na minha lista desde que me lembro de querer viajar. Obrigada pela partilha! E gosto dos posts bilingues, nice touch :)

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    1. Muito obrigado Sandra pelo interesse no meu blog :) Eu tento escrever em duas línguas para que possa chegar a mais pessoas. Eu aconselho vivamente esta viagem. É uma grande aventura mas que fica sempre na memória :)

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  2. On my list for too long! I really have to make work of it and get moving! Nice to see that you did the Trans-Siberian one, I think most people do the Manchurian one, no?

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  3. Thanks for your support! It was a marvelous trip and I hope you are going to make it. :) I guess most of the tourists do the Trans-Mongolian to experience 3 countries: Russia, Mongolia and China. During this trip, I have seen that most of the people do that one, but also found many people who go to Vladivostok to have the feeling of seeing the Pacific after so many days inside of a train. Anyways, arriving to Vladivostok makes you feel the taste of a victory. In fact, it's the longest railway in the world :)

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